Kunderne kan nu interagere med digitale skilte

Verdens største AV-messe ISE i Amsterdam viste for nyligt at digital skiltning fortsat vokser hastigt. Mange udstillere viste skærme i alle størrelser og former, men nu gælder det ikke kun om at fange kunderne visuelt, nu skal de engageres og kunne interagere. Her præsenterede Panasonic deres LinkRay-løsning, som kan være med til at løfte kundeoplevelsen.

Information med lysets hastighed

LinkRay er en 1-2-1 markedsføringsløsning, der via LED-lyskilder sender data til kundens smartphone. Kunderne kan således via en app hente f.eks. informationer eller rabatkoder direkte på deres smartphone fra skærme og andre lyskilder.

Det eneste man skal gøre er at pege telefonens kamera mod LED-lyskilden og med det samme sendes indholdet til telefonen. Med hensyn til rækkevidde så er den fem gange så lang som skærmens størrelse – med en 2 meter skærm er rækkevidden altså 10 meter.

LinkRay-teknologien er en ny mulighed for fx udstillinger, museer eller butikker, som dermed også efter lukketid kan udnytte værktøjet til fx e-handel.


 

Videreudvikling af LinkRay-teknologien

LinkRay-teknologien videreudvikles hele tiden og kan også bruges til indsamling af information og statistik, så fx butikker via disse data kan optimere layout, kundeoplevelser eller skræddersy indholdet af varer, der vises. Men teknologien stopper ikke her - den kan måske også anvendes til selvkørende biler, hvor den aflæser vejskilte, behandler dataene og tilpasser sig situationen. Der er mange idéer og vi har kun lige set begyndelsen.

Læs mere om Panasonics LinkRay-teknologi.

Eller kontakt os, hvis du vil høre mere om, hvilke muligheder teknologien giver inden for lige netop dit område. Tlf. 5577 4030 eller email info@av-huset.dk